Uha, jeg har tænkt l
ænge over, hvad jeg nu skal kaste mig over. Jeg ved, at foråret og sommeren ikke er min mest aktive væveperiode, men jeg har stor lyst til at fabrikere noget af alt det garn, jeg har fået skrabt sammen. Desværre er det kamgarn, jeg har investeret i, ikke så lækkert blødt, som jeg havde håbet. Derfor er jeg landet på at forsøge mig med et temmelig bredt stykke stof, som kan bruges til enten møbelstof eller til en poncho, hvis resultatet bliver brugbart til dét formål. Mønsteret grubler jeg stadig over, men den prøve i tynd silke, som er afbildet her i indlægget, kunne være en mulighed. Jeg har endda noteret på prøven, at den kan væves i kamgarn også. Det må være et tegn 🙂 Da jeg vævede prøven på Skals for to år siden, var jeg ikke tilfreds med den måde, mønsteret fremtræder på. Det var så også det højskoleophold, hvor jeg var influenzaramt – så måske (forhåbentlig) spillede det ind på, at jeg fandt arbejdet voldsomt besværligt og ikke umagen værd. Nederst et lidt tættere blik på mønstret i silkeprøven.