Det grimme kludetæppe er nu pillet af væven og er præcist så uæstetisk som frygtet. De tre farver ligner et flag – og for at fuldende miseren har jeg brugt en rest af noget grønt/lyst stof til den sidste fjerdede
l af tæppet. Ikke godt. Måske skulle jeg have mikset farverne i smallere striber. Det orkede den dovne væverske ikke, og nu ligger hævnen der altså i form af et to meter langt, ubrugeligt tæppe. Hmmm. Men jeg prøver alligevel at sy kanter på og vise det til min veninde Helle, som jeg (for snart et år siden) lovede et tæppe i 50-års fødselsdagsgave. Hun får dog lov at vælge, om hun i stedet hellere vil have det blåhvide tæppe på billedet nederst. Jeg ved godt, hvad jeg ville foretrække 🙂