Min idé om at strikke meget vide, hulmønstrede ærmer i min sommerferiebluse led en krank skæbne. Da jeg var næsten færdig med det første ærme, gik det op for mig, at det var helt vildt skævt – som om ærmet blev ved med at “vokse” i højre side og “skrumpe” i venstre. Det var ikke godt. Jeg kunne ikke gennemskue, hvordan der kunne rettes op på fejlen – og tog så konsekvensen og pillede det hele op. I stedet strikker jeg nogle smallere ærmer (så skidt med at de kradser lidt) i et rillemønster – 3 p ret, 1 p vr. Det ser meget godt ud, når jeg selv skal sige det. Er nok ca. halvvejs og har planer om måske at forsøge mig med hulmønstret på et slags skød på blusen. Den er nemlig ret kort, som den er nu.
