Så er væven i gang med køkkenhåndklæder i forskellige farver. Desværre har jeg – for at prøve det, og fordi jeg ikke helt havde garn nok i én farve – forsøgt mig med at lave en stribet trend til det kippervævede. Det var en fejltagelse. Dels blev det megabesværligt, fordi jeg åbenbart ikke kan finde ud af at skifte farve på trenden og samtidig sørge for, at alle trådene kommer rigtigt ind om bagbommen. Så jeg måtte stå og binde en hel del af trendtrådene sammen, før jeg kunne bomme, suk. Dels giver kippervævningen et smukt mønster i sig selv, og den lyse trendtråd er ikke placeret på de naturlige skift i vævningen. Endnu mere suk. Men nu skal de syv meter trend altså væves til julegaver, som min sagesløse familie og andre godt kan frygte 🙂 Og håndklæderne bliver formentlig gode og brugbare nok alligevel.

Det er vel nok smukke ting du fremstiller.
Hej Lene – tak for det! Jeg bliver helt glad over sådan en ros. Det er skønt at have et sted at gøre af sine kreative sider:-)