Lang rejse mod en restetrøje

Jeg ved ikke, hvad der indimellem gør det så vanskeligt at blive færdigt med et håndarbejde. For flere år siden planlagde jeg og begyndte på en trøje af gamle Marianne Isager-rester. Jeg fik langt om længe strikket bullen, som ses øverst, og gik i gang med ærmerne. Men så – røg trøjen i en pose og i glemmebogen. Nu har jeg fundet arbejdet frem igen og er faktisk n-æ-æ-sten færdig med ærme nr. to. Men tøver på mærkværdig vis. Måske fordi jeg ved, at sliddet ikke er slut med den sidste maske. Nej, så skal der sys og klippes og laves kanter og gøres ved. Og sæt nu, at trøjen slet ikke er pæn, når den er færdig? I hvert fald er der et problem med kanten på det ene ærme, som mystisk nok er meget videre end den anden. Tror jeg har brugt noget forkert garn.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *